Klacht of vraag?

KLACHT OF VRAAG?

Heeft u specifieke vragen of opmerkingen over uw behandeling?
Het beste is dit eerst met uw behandelaar te bespreken.

We streven er naar als praktijk om onze zorg zo zorgvuldig mogelijk en met de hoogste kwaliteitsnormen aan te bieden. Toch kan het zijn dat u een klacht heeft over onze geleverde zorg. 
We willen uw klacht graag samen met u, in een zo vroeg mogelijk stadium, op een laagdrempelige en toegankelijke manier oplossen. 
Wat ons betreft is de eerste stap dan ook altijd, een klacht eerst bespreekbaar maken met uw eigen behandelaar. Of met een andere behandelaar binnen onze praktijk.


Komt u er samen niet helemaal uit?
Alle behandelaren in onze praktijk hebben individueel een klachtenregeling, veelal  via hun beroepsvereniging.  Deze klachtenregelingen zijn niet alleen een wettelijke plicht, maar ook een volgende belangrijke mogelijkheid, voor ons als zorgverleners, om klachten van cliënten in een vroeg stadium op een laagdrempelige en toegankelijke manier te bespreken en zo mogelijk op te lossen. 

Klachtenregeling Volwassen
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (de Wkkgz) is er om cliënten een laagdrempelige en snelle vorm van klachtenbehandeling te bieden.
 
Onze zorgverleners zijn bij een klachten- en geschillenregeling aangesloten.


Via de vermelde Regelingen kunt u onafhankelijk van onze praktijk een klacht indienen. Via de vernoemde websites kunt u aanvullende informatie vinden hoe een klacht in te dienen. 

* Mevrouw drs. L.C.C.M. (Linda) Kuijpers         
Klachten- en geschillenregeling via beroepsvereniging Nederlands instituut van Psychologen (NIP)
www.psynip.nl
 
* Mevrouw drs. A. (Annemarie) van Engelen-Wobben 
Klachtenregeling via Klachten- en geschillenregeling van 3PNL
www.P3nl.nl


* Mevrouw M. (Mariët ) van Andel - Van Raalte MSc.
Klachtenregeling via Klachten- en geschillenregeling van 3PNL

www.P3nl.nl


* Mevrouw van G. (Gea) Dieren BC
Onafhankelijke klachtenregeling  
www.erisietsmisgegaan.nl

 

Klachtenregeling Jeugd
De Jeugdwet voorziet in een eigen klachten- en geschillenregeling. 
Als jongere kun je, als je dit prettig en gewenst vindt, ook contact opnemen met een onafhankelijk vertrouwenspersoon.  Dit geldt ook voor ouders van de jongere.

www.jeugdstem.nl

Share by: